ROZHOVOR: Od tlumočení k lokálním potravinám, říká Hanka Nováková

Hančina cesta vedla ze Slušovic do Francie a poté do Zlína. Během těchto cest se zrodila myšlenka na založení Fresh nákupu.

Hani, jak jsi se dopracovala k založení Fresh nákupu?

Díky studiu francouzštiny jsem pracovala tři roky jako tlumočnice v zemi galského kohouta, kde se samozřejmě není možné vyhnout dobrému jídlu, pití a vínu (smích).

Po návratu do Česka jsem pracovala v hulínské strojírenské firmě, kde jsem měla na starosti zákazníky právě z Francie, Belgie a Holandska. Tady mě zase velmi bavila komunikace se zákazníky, byť oblast strojírenství mi zas tak blízká není (smích).

Naučila jsem se mnoho nového o komunikaci a přístupu k zákazníkům. A tak jsem si postupně uvědomila, co mě baví a čemu se chci věnovat, až to přirozeně vyplynulo do založení Fresh nákupu s nabídkou doručení nákupů lokálních potravin až domů.

Jaké byly radosti, které jsi ve Freshi zažívala?

Určitě uspokojení z práce s pěkným produktem, se zdravou zeleninou a poctivými potravinami. Ten pocit, že sortiment jsem si sama vybrala, věřím mu, a tak jej můžu chválit, je k nezaplacení.

Dobrý pocit jsem měla i z toho, že ten původní sen se ukázal být životaschopný a mohl se stále rozvíjet.

Co vedlo ke spojení Fresh nákupu s Dary kraje?

Nejdůležitějším podnětem byla radostná zpráva, že jsme čekali druhé miminko (úsměv). Zároveň fungování Freshe ve stávajícím složení a za současných podmínek nebylo reálné.

Na konci roku 2017 už jsme se sestrou jely opravdu naplno a byly jsme vážně na hraně. Byla jsem těhotná a vyčerpaná (smích). Měla jsem i v sobě nastavené, že do konce roku 2017 to zvládneme a udělám cokoli, abychom to zvládly, ale pak se musí něco zásadně změnit.

Jak bys představila Fresh nákup zákazníkům Darů kraje?

Nabízely jsme ve Zlíně a okolí kvalitní farmářské a co nejvíce lokální potraviny. Tu vizi jsme měly s krámkem stejnou.

Nefungovaly jsme jako kamenný obchod, ale po online objednávce jsme vždy ve čtvrtek vozily nákupy zákazníkům domů.

Za co by ses pochválila za ty roky?

Velkým úspěchem bylo vytvoření stabilního okruhu zákazníků. Někteří jsou s námi od prvních dní Freshe!

Sama jsem spokojená s tím, že jsme nikdy neuhly z cesty, kterou jsme si stanovily. A chci poděkovat mé sestře Jitce, která byla nezbytnou součástí dvoučlenného jádra našeho týmu (smích).

Změní se něco pro současné zákazníky Fresh nákupu?

Změní se spousta věcí, ale jen k dobrému! (smích) Službu, kterou využívali, budou moc využívat dál, navíc s rozšířeným sortimentem. Novinek by mohlo být víc, budeme je zavádět postupně. Určitě se všechno nové dozví na facebooku Darů kraje.

 

Jak si objednat z Darů kraje Domů?

Stačí si naplnit svůj virtuální košík na webu freshnakup.cz od pondělí do nedělní půlnoci. Protože prodáváme čerstvé zboží bez zbytečné chemie – tedy i té konzervační, od následujícího pondělí objednáváme čerstvé zboží tak, abychom vám ho mohli následující čtvrtek nebo pátek dovézt. Přehledněji to ukazujeme na obrázku níže.

 

Další fotografie: