ROZHOVOR: Od rohlíku po absinth, říká Dušan Lečbych

Myšlence krámku s lokálními a poctivými potravinami vdechli život bratři Dušan a Petr Lečbychovi.

Rozhovor jsme zveřejnili v prvním vydání našich krámkových novin. Celé si je můžete přečíst v aktualitě Dary kraje Domů – online nákupy startují!

Proč je důležitá velikost dodavatele?

Věříme, že v malém objemu výroby si dodavatel může vše pohlídat a dávat velký pozor na detaily.

Zároveň bylo motivací si navzájem pomáhat – lokálním výrobcům nabídnout odbyt, zákazníkům zase kvalitní sortiment na jednom místě, aby nemuseli jezdit na jednotlivé farmy. A ty velké firmy už moc pomoct nepotřebují (úsměv).

I tak stále platí – i při malé velikosti musí být splněna naše podmínka kvality. Na pojem „kvalita“ pak lze těžko napasovat obecná měřítka, je to na našem osobním zhodnocení. Někdy do tohoto procesu přizveme i konkrétní zákazníky či šéfkuchaře a dáme na jejich názor.

Co bylo před lety podnětem k tomu mít klasický kamenný obchod?

Vzešlo to z volnočasového zájmu bráchy i mého, ať už o vaření nebo obecně o kvalitní gastronomii. Důležitým podnětem bylo i naše mládí na zahradě u babičky na Mladcové nebo u prababičky u Vyškova. Naše hobby nás tak vlastně živí.

A teď chystáte velkou novinku – po spojení s Fresh nákupem máte novou službu Dary kraje Domů…

Hanka Nováková hledala možnosti, jak její online nákupy dál rozvíjet, a my o takové služby dlouho přemýšleli. Má s tím tři roky zkušeností, tak jsme se domluvili docela rychle (úsměv).

Popiš nám tu službu trochu víc.

V plánu je postupně do rozvozu zařadit celý sortiment z krámku. Tím také nejspíš zvýšíme odběry u dodavatelů, a na to je potřeba sebe i je připravit. Bude to tedy chvíli trvat. Ceny v krámku i pro rozvoz budou stejné.

Co bys přál vaší nové službě?

Především nechci prosit o shovívavost. Už od začátku chceme jet na 100 %a nabídnout pozitivní zkušenost pro všechny zákazníky od prvního rozvozu.

 

Další fotografie: