Jak se připravuje rozvoz aneb proč spustíme objednávky o týden později

Ano, objednávky v eshopu Dary kraje Domů musíme o týden posunout. Službu tedy spustíme od pondělí 22. října. Co nás k tomu vede?

Vážení zákazníci,

spuštění objednávek v našem eshopu Dary kraje Domů jsme museli o týden posunout.
Objednávky tedy spouštíme od pondělí 22. října a první nákupy vám dovezeme ve čtvrtek 1. a v pátek 2. listopadu.

Na rovinu – co nás k odložení spuštění vede?

Stěžejním důvodem je nový formát spolupráce s našimi dodavateli, která bude odlišná od zásobování krámku. Když totiž přijdete nakoupit osobně a vidíte, že právě nemáme konkrétní potraviny, které potřebujete, můžete si na místě vybrat alternativu.

Oproti tomu na webu si budete svůj nákup objednávat dopředu.

Tady je náročné sladit výrobní procesy dodavatelů a naše objednávky. Ne každý výrobce má natolik stabilní výrobu, aby dokázal každý týden garantovat stálé dodávky.

No dobře, ukažte mi to na příkladu

Jako příklad si vezměme zeleninu a ovoce – z podstaty lokálního pěstování nemůžeme mít stálý sortiment během celého roku.
Aby se zelenina objevila v nabídce eshopu, musíme se domluvit s pěstiteli na tom, co nám dokáží dovést vždy následující týden, resp. za dva týdny.

Podobně je to i výrobců masa a masných produktů. Jejich porážky nejsou stabilní, jak nám jeden řezník přímo říkal – jednou je býk větší, podruhé menší.

Navíc do všeho promlouvá ještě kratší trvanlivost, protože se v krámku vyhýbáme zbytečné chemii – tedy i té konzervační.

Nehledáme lehkou cestu

Samozřejmě – tohle všechno by odpadlo, kdybychom měli zeleninu ze severní Afriky a maso z masokombinátů.

Ale tohle neděláme a tak je vyšlapání naší cestičky složitější.

Přesně jak říkal Baťa -„Nehledejte lehké cesty. Ty hledá tolik lidí, že se po nich nedá přijít nikam.“

No a my si zvolili tu těžší. Věřím, že tu, kterou oceňujete.

Dušan Lečbych

 

Další fotografie: